Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/108
Title: Avrupa Birliği sürecinde küçük ve ortaölçekli işletmelerin ihracat pazarlaması sorunları : Aydın ilindeki küçük ve orta ölçekli tarıma dayalı sanayi işletmeleri için bir öneri
Authors: Bekçioğlu, Selim
Armağan, Ece
TR47189
Keywords: Küçük ve orta ölçekli işletmeler
İhracat Pazarlaması
Sektörel Dış Ticaret Şirketi
Avrupa Birliği
Small and Medium Sized Enterprises (SMEs)
Export Marketing
Sectorial Foreign Trade Companies
European Union
Issue Date: 1-Jan-2003
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Bu çalışmanın temel amacı, Aydın ilinde tarıma dayalı sanayi sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin (Küçük ve Orta Ölçekli İşletme) özellikle GB ve AB sürecinde karşılaştıkları ihracat pazarlaması sorunlarının neler olduğunu belirlemektir. Bu amaçla konuyla ilgili literatüre ve daha önce yapılmış çalışmalara dayalı olarak bir amprik bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ayrıca ihracat pazarlaması sorunlarına bir çözüm olabileceği düşüncesinden hareketle, işletme yöneticilerinin Sektörel Dış Ticaret Şirketine bakış açıları araştırılmıştır. Yapılan alan araştırmasının sonuçları KOBİ’lerin başlıca ihracat pazarlaması sorunlarının, gümrük sorunları ve bürokrasi, ihracat finansmanında yaşanan zorluklar ve Türkiye’deki politik belirsizlik olduğunu ortaya koymaktadır. İşletme yöneticilerinin büyük çoğunluğunun Sektörel Dış Ticaret Şirketi kavramını daha önceden duyduğu ve bu tür bir organizasyona karşı olumlu bir tutum içinde olduğu araştırmanın diğer önemli bulgularıdır. The purposes of this study are to determined the problems of the export marketing especially during Custom Union and the European Union of Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) which are operating in agribusiness in Aydın, and to suggest a solution. As a solution, it was recommended SMEs to be organized and to establish a Sectorial Foreign Trade Companies. For this purpose, empirical study based on related literature and previous research was carried out. Also the viewpoint of the managers had been studied. End of this research it was found that the major problems of export marketing in SME’s include custom problems, bureaucracy, some difficulties in export financing, and uncertain politics in Turkey. Another result of this study is that most of the managers are already knows Sectorial Foreign Trade Companies and they have positive attitude for that kind of organization.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32910982&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/108
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ecearmagan.doc4.46 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.