Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1076
Title: Ortaöğretim dokuzuncu sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Other Titles: Evaluation of English curriculum in 9th grade of secondary schools through teachers views
Authors: Türkoğlu, Adil
Karcı Aktaş, Canay
TR149916
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
Keywords: Ders Programları
Curriculum
Dil Öğretimi
Language Teaching
Ortaöğretim Kurumları
Secondary Education Schools
Program Değerlendirme
Program Evaluation
Yabancı Dil Öğretimi
Foreign Language Learning
Öğretim
Teaching
Öğretim Programları
Teaching Curriculums
Öğretmen Görüşleri
Teachers Opinions
İngilizce Dersi
English Lessons
Issue Date: 2012
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın temel amacı 2010-2011 eğitim-öğretim yılında ortaöğretim dokuzuncu sınıf İngilizce öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, nitel ve nicel veri toplama tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma bir desene sahiptir. Araştırmada nicel araştırma tekniklerinden anket, nitel araştırma tekniklerinden ise görüşme kullanılmıştır. Nicel örneklem için Aydın ili merkezinde 53 okul belirlenmiştir. Nitel veriler için, ölçüt örnekleme yolu ile 2010- 2011 yılında 9. sınıflarda görev yapan toplam 5 liseden 12 İngilizce öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Nicel verilerin analizi için frekans, yüzde dağılımı ve verilerin okul türlerine göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını hesaplamak üzere ki-kare testi yapılmıştır. Nitel veriler için görüşmeler, öğretmenlerin izin vermemesi nedeniyle kağıt ve kalem ile kaydedilmiş, bilgisayar ortamına aktarılmış ve içerik analizi yapılmıştır. Sonuçlara genel olarak bakıldığında, İngilizce öğretmenlerinin görüşlerine göre, İngilizce programının önerdiği öğretim yöntemi olan iletişimsel yaklaşımın sınıfta uygulanamadığı anlaşılmaktadır. Programda yer alan yaklaşımın (İletişimsel Yaklaşım) sınıf içinde nasıl kullanılabileceği konusunda öğretmenler için rehber hazırlanmalıdır. Dört becerinin hem öğretim hem de değerlendirme aşamasında istenilen düzeyde kazandırılamadığı elde edilen bulgular sonucunda ortaya konmuştur. Becerilere yönelik değerlendirme kaynakları hazırlanmalıdır. Programın önerdiği ders saatlerinin programı yetiştirememelerine neden olduğu açıklanmıştır. Bu sorun, ders saatleri arttırılarak çözümlenebilir. İçeriğe ilişkin elde edilen bulgular, konuların yoğun ve ağır olduğunu, öğrencinin ilgisini çekecek düzeyde olmadığını ortaya çıkarmıştır. Programın içeriği diğer boyutlarıyla birlikte gözden geçirilmelidir. Programın eğitim durumlarına ilişkin sonuçlar, programdaki yöntem ve tekniklerin sınıf içinde çoğu zaman uygulanamadığını göstermektedir. Programda önerilen diğer yöntem ve tekniklerin uygulanabilmesi için öğretmenler teşvik edilmelidir. Teknolojik araçların kullanılması desteklenmeli ve ders kitabı gözden geçirilerek eksiklikleri tamamlanmalıdır. Değerlendirme boyutu ile ilgili olarak, becerilere yönelik değerlendirmenin yapılamadığı, derslerde önem verilen dilbilgisine ilişkin değerlendirmenin uygulandığı söylenebilir. Değerlendirme konusundaki bilgi eksikliğinin giderilmesi için öğretmenlere yönelik hizmet-içi eğitim programları düzenlenmelidir.
The main purpose of this research was to evaluate secondary school 9th grade English Curriculum according to teachers' views. The descriptive analysis was used in this study. In the research, mixed method including quantitative and qualitative data collecting techniques was applied. Survey was used for quantitative data while interview was used for qualitative data. 53 schools were selected for quantitative sample and 12 students were selected by sampling objectively for qualitative data. For quantitative data's analysis frequency and percentage were calculated and chi-square test was done in order to calculate whether data's undergone a significant change according to the types of schools. As for the qualitative data, interviews were recorded by paper and pencil. The interviews were transferred to the computer, and content analysis was done. Looking at the overall results it was seen that according to teachers' views, approach of the curriculum couldn't be applied in the classrooms and it needs to be improved through the help of consultants. According to the research results, the aims of four skills couldn't be reached at a desired level during the teaching and assessment. So, assessment sources on four skills should be prepared. Insufficient time was seen one of the main barriers of not being able to finish the programme. This problem can be solved by increasing the number of classes. As for the content dimension, the subjects of the programme were seen as difficult. The content of the programme should be revised along with the other dimensions. Looking at the results of questions about learning and teaching process, most of the methods and techniques put by the programme couldn't be applied in the classrooms. In order to realise this, teachers should be encouraged to implement these methods and techniques in the classrooms. Also, the course book should be revised and the use of materials suggested for teaching English should be encouraged. As for the assessment dimension, assessment of four skills couldn't be realised but the assessment of grammar structures was applied. In order to supply the missing information about assessment, teachers can be participated in the inservice education programmes.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52204091&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1076
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
canay karci abstract.pdf..pdf66.62 kBAdobe PDFView/Open
canay karci ozet.pdf..pdf75.27 kBAdobe PDFView/Open
canay karci tez.pdf..pdfYüksek Lisans Tezi1.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.