Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1037
Title: Kâr amacı gütmeyen kamu kuruluşlarında pazarlama faaliyetleri: Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) örneği
Other Titles: Marketting activities in non profit seeking public organisations: The case of Turkish Employment Organisation (İŞKUR)
Authors: Sayın, Esin
Topaloğlu, Eylem
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Keywords: Kamu Sektörü
Public Sector
Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar
Non-Profit Organizations
Pazarlama
Marketing
İş ve İşçi Bulma Kurumu
Association of Work and Workman Foundation
Issue Date: 1-Jan-2011
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Türkiye Cumhuriyetinde son yıllarda yapılan birçok değişiklik ile kamu sektörü çağın tüm gereklerini ve hızla değişen kamu taleplerini karşılamak üzere düzenlenmeye başlanmıştır. Hizmet iyileştirme faaliyetleriyle 'devlet', varlığı nedeniyle zaman içerisinde oluşmuş dinamik olmayan, yeniden üretemeyen, sınırlayıcı, kalıplaşmış yapısından kurtulmaya çalışmaktadır. İlk olarak pazarlama kavramı ve kâr amacı gütmeyen kuruluş kavramlarının farklı bakış açıları ile tanımları yapılmış, daha sonra sosyal pazarlama anlayışı ve devlet sektöründeki kamu kuruluşlarının pazarlamaya faaliyetleri üzerinde durulmuştur. Kamu sektöründeki sosyal pazarlama çalışmaları istihdam hizmetlerinin sunulduğu Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)'nda da başlatılmıştır. İŞKUR'un neden kâr amacı gütmeyen bir kuruluş felsefesiyle çalıştığına değinilerek, yürütülen pazarlama faaliyetleri mercek altına alınmıştır. Örneklem olarak aydın ilinde yaşayan iş arayanların alındığı bir anket uygulaması ile söz konusu pazarlama faaliyetlerinin bilinirliği ölçülmeye çalışılmıştır. Mevcut durumun tespit edilmesi, İŞKUR'un pazarlama stratejisine ışık tutması ve bu konuda bir ilk oluşturması açısından bu çalışmanın önemli katkıları olacağı düşünülmektedir.
With the many changes in recent years, public sector was regulated according to needs of today and to meet rapidly changing public demands. With the service improvement activities "public sector" is trying to get rid of the non-dynamic, nonproductive and restrictive formed structure that took shape over time. Firstly the concepts of "marketing" and "non-profit organization" were defined in different angles then the concept of social marketing and the marketing activities in government sector were stressed. The social marketing activities in public sector were started with Turkish Employment Organisation (İŞKUR). It was mentioned why "İŞKUR" works with a nonprofit seeking philosophy and the marketing activities of "İŞKUR" were taken under the spotlight. The recognition of those marketing activities were tried to be evaluated by a survey research that takes the job seeking people in Aydın as sample. This study is estimated to have many contributions to this field of research in terms of; determining the current situation, enlightening the marketing strategy of İşkur and being the first study in this field.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32894980&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1037
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
404026.pdfYüksek Lisans Tezi10.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.