Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1032
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaysan, Sultan-
dc.contributor.authorMeriç, Ati-
dc.date.accessioned2016-01-13T12:38:08Z-
dc.date.available2016-01-13T12:38:08Z-
dc.date.issued2011-01-01-
dc.date.submitted2011-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49112434&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1032-
dc.description.abstractAraştırma, çalışma grubundaki öğrencilerin yaşadıkları coğrafi mekâna dair neler bildikleri ve bu bilgileri gösterme şekillerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu çalışma bir durum (örnek olay) araştırmasıdır. Araştırma, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilgiler ve Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüne devam eden 1. ve 4. Sınıf 131 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Seçilen öğrencilerin mekânsal biliş ve harita okuma becerileri bölümlere, sınıflara, cinsiyetlere, yerleşim yerlerine, mezun olunan orta öğretim programına, mezun olunan lise türüne ve coğrafya dersi alma zamanına göre irdelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Coğrafi mekân olarak Aydın ilinin hava fotoğraflarından bir kesit alınarak, bütün grupların bazı özel konumlu yerleri kesit üzerinde göstermeleri istenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Mekân Bilişi Çalışması” formu kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencilerinin mekân bilişi ve harita okuma becerilerinin Okul Öncesi Öğretmenliği öğrencilerininkine göre anlamlı olarak üstün olduğu tespit edilmiştir. Tespit edilen farklılıklar birçok değişkenle irdelenerek sonuçlar açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre coğrafya derslerinin okul öncesi bölümlerinde de okutulmasının ölçülen becerilerin gelişimine faydalı olacağı saptanmıştır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMekân Bilişitr_TR
dc.subjectHarita Okuma Becerisitr_TR
dc.subjectİlköğretimtr_TR
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretmenliğitr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.titleSosyal bilgiler ve okul öncesi öğretmenliğinde eğitim gören öğrencilerin mekan bilişi ve harita okuma becerisitr_TR
dc.title.alternativeSpatial cognition and map-reading skills of students studying social studies education and pre-school educationtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
409431.pdfYüksek Lisans Tezi1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.