Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/102
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDereboy, Çiğdem-
dc.contributor.authorHadiye, Kaynak-
dc.date.accessioned2015-03-06T14:21:20Z-
dc.date.available2015-03-06T14:21:20Z-
dc.date.issued2003-01-01-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49629127&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/102-
dc.description.abstractErikson'un psikososyal gelişim kuramı doğrultusunda geliştirilmiş olan Kimlik Duygusu Değerlendirme Aracı kullanılarak kimlik duygusunda sorun yaşayanlar/yaşamayanlar şeklinde iki grup oluşturulmuş ve bu gençlerde psikiyatrik tanı dağılımı incelenmiştir. Sorunlu grup içerisinde yer alan gençlerde, anlamlı olarak daha fazla psikiyatrik bozukluk tanısı, kişilik bozukluğu özellikleri ve genel işlevselliklerinde anlamlı bir azalma dikkat çekicidir. Bu durum KDDA'nın psikopatolojiyi tarama amaçlı olarak kullanılabileceği yönünde bir bulgu olarak değerlendirilebilir gibi görünmektedir. This study suggest that the adolescents with identity problems have more psychiatric diagnosis and abnormal personality features and less global functioning level. This, also implies that Axis 1 and 2 pathologies might be a presentation of underlying identity problems of youngsters. Our results also indicate that Sense of Identity Assessment Scale is an effective tool for probing psychopathological traits in adolescents.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesitr_TR
dc.subjectsense of identitytr_TR
dc.subjectpsychopathologytr_TR
dc.subjectyouthtr_TR
dc.subjectkimlik duygusutr_TR
dc.subjectpsikopatolojitr_TR
dc.subjectgençliktr_TR
dc.titleGençlerde kimlik duygusu ve psikopatolojitr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cilt TEZ.doc703.5 kBMicrosoft WordView/Open
KAPAK dış.doc42.5 kBMicrosoft WordView/Open
KAPAK.doc82 kBMicrosoft WordView/Open
ozet ve summary.doc25.5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.