Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1016
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖncüer Çivici, Melek Ece-
dc.contributor.authorYazgan, Şerife-
dc.date.accessioned2016-01-11T12:56:08Z-
dc.date.available2016-01-11T12:56:08Z-
dc.date.issued2012-01-01-
dc.date.submitted2012-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53748060&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1016-
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'nin en önemli turizm destinasyonlarından birisi olan Bodrum çalışma alanı olarak seçilmiştir. Bodrum'un Türkiye'de olduğu gibi dünya turizm pazarında da önemli bir marka olması, hem yerli hem de yabancı turistler tarafından tercih edilen destinasyonlardan biri olmasını sağlamaktadır. Çalışmada, Bodrum'a gelen yerli turistlerin bilgi edinme aracı olarak blog kullanımının turistik tüketici satın alma davranışına etkileri üzerinde durulmuş olup, yerli turistlerin söz konusu bu etkilere yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında toplam 437 kişiyle anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 15.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Aritmetik Ortalama, Sayı, Yüzde) kullanılmıştır. Hipotez testleri olarak Pearson Corelations ve Regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular % 95 güven düzeyinde %5 anlamlılık seviyesinde yorumlanmıştır. Yapılan analizlerde, güven boyutlarından bilgi ve kaynak değişkenlerinin turistik satın alma davranışı üzerinde anlamlı bir etkisi var olmasına rağmen yazarlara güven değişkeninin turistik satın alma davranışı üzerinde anlamlı bir etkisi yoktur. Yapılan çalışmada bloglara karşı olumsuz tutumların turistik satın alma davranışı üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmazken, olumlu tutumların turistik satın alma davranışı eğiliminin gerçekleşmesinde daha çok etkili olduğu görülmektedir. Araştırma sonuçları kapsamında, sosyal etki ve tatmin boyutları ile turistik satın alma davranışı eğilimi arasında ilişki olduğu görülmüştür. İnsanlar satın alma eğilimi göstermeden önce bloglardaki bilgileri okumaktadır ve bu bilgilerin doğruluğunu diğer kaynaklardan teyit etmektedir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, Bodrum which the most important tourism destinations in Turkey has been selected as the study area. Bodrum, as well as being an important brand in Turkey, it is also an important brand in the world tourism market, so it makes it one of the best destinations for people who want to get house from a country other than their own. In this study, the use of blog from local tourists in Bodrum as a means of obtaining information on the effects of consumer buying behavior is emphasized, tried to determine the effects of these attitudes towards domestic tourists. In this research, questionnaire application has been carried out with 437 people in total. In the analyze that abtained by the data with questionnaires 'SPSS for Windows 15.0" statistical software has been used and results with 95% confidence interval, significance of p<0.05 evaluated. Data assessing the descriptive statistical methods (Arithmetic Mean,Number, Percent) were used. Hypothesis testing was performed with Pearson Corelations and Regression analysis. According to the analysis, the dimensions of trust information and resource variables have a significant effect on tourist buying behavior, although the authors of the variable of trust there is no significant effect on tourist buying behavior. In this study, negative attitudes towards blogs significant effect on tourist buying behavior, there was no trend of positive attitudes in the realization of tourist buying behavior appears to be more effective. Within the scope of the research results, social impact and satisfaction dimensions of the relationship between tourist buying behavior tendency was found. People tend to purchase before showing it reads the information from blogs and other sources confirms the accuracy of this information.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectElektronik Ağızdan Ağıza İletişimtr_TR
dc.subjectBlogtr_TR
dc.subjectTatmintr_TR
dc.subjectTuristik Satın Alma Davranışıtr_TR
dc.subjectElectronic Word of Mouth Communicationtr_TR
dc.subjectBlogtr_TR
dc.subjectSatisfactiontr_TR
dc.subjectTourist Purchasing Behaviortr_TR
dc.titleBilgi edinme aracı olarak blogların turistik satın alma davranışına etkisitr_TR
dc.title.alternativeBlogs as a tool to obtain information on tourist impact buying behaviortr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR48737tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
serife_yazgan_ozet_eng.pdf.pdf84.86 kBAdobe PDFView/Open
serife_yazgan_ozet_tr.pdf.pdf85.04 kBAdobe PDFView/Open
serife_yazgan_tez.pdf.pdfYüksek Lisans Tezi3.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.