Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1004
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYengin Sarpkaya, Pınar-
dc.contributor.authorGören, Tuba-
dc.date.accessioned2016-01-11T12:47:25Z-
dc.date.available2016-01-11T12:47:25Z-
dc.date.issued2012-01-01-
dc.date.submitted2012-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53742859&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1004-
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerini tespit etmeyi, örgütsel bağlılık düzeylerinin örgütsel bağlılığın alt boyutlarında (duyuşsal, devamlılık ve normatif bağlılık) anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini saptamayı ve yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, yaş, sahip olunan çocuk sayısı, toplam hizmet süresi, unvan, bulunulan unvandaki hizmet süresi branş, öğrenim durumu, eğitim durumu, okulun bulunduğu ilçede ikamet edip edilmemesi, Aydınlı olup olmama durumu Aydın'da geçen hizmet süresi, şu anda bulunulan kurumdaki hizmet süresi gibi değişkenler arasında anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini Aydın İli Merkez, Kuyucak, Karacasu, Köşk ve Bozdoğan ilçe merkezlerinde bulunan resmi ilköğretim okullarında 2011-2012 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan 78 yönetici ve 1018 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup 46 yönetici ve 529 öğretmenden oluşmaktadır. Katılımcılara, Allen ve Meyer (2004) tarafından geliştirilen 'Örgütsel Bağlılık Ölçeği' (Organizational Commitment Questionnaire) uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler, SPSS 18 paket programı ile çözümlenmiştir. Çözümlemede, t-testi, One Way ANOVA, Kruskal Wallis-H testi, Tamhane ve Scheffe testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların örgütsel bağlılık genel ortalamaları 'Az Katılıyorum' düzeyinde bulunmuştur. Diğer bir deyişle, düşük örgütsel bağlılık görülmektedir. Örgütsel bağlılık, alt boyutları bakımında değerlendirildiğinde, en yüksek düzeyde örgütsel bağlılık 'duyuşsal bağlılık' boyutunda tespit edilmiştir. Sonra sırası ile 'normatif bağlılık' ve 'devamlılık bağlılığı' gelmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThis study aims at determining the level of organizational commitment of the teachers and administrators in primary school by establishing whether their organizational commitment level shows significant difference in terms of sub-dimensions of organizational commitment (affective, continuance and normative commitment). In addition to this, the study also tries to identify whether there are significant differences between the teachers and administrators' organizational levels and some variables such as gender, marital status, age, number of children, total time of service, the title they have, time of service with the current title they have, education level, type of education level, whether the teachers and administrators live in the surroundings of the school or not, whether they are from Aydın or not, time of service they have in Aydın, time of service at the current institution. The research is in the descriptive model. The universe of the study consists of 78 school administrators and 1018 teachers who work in primary schools in Kuyucak, Karacasu, Köşk, Bozdoğan districts and city center of Aydın during 2011-2012 education terms. The sample of the study is determined by the stratified sampling method and composed of 46 administrators and 529 teachers. Organizational Commitment Questionnaire developed by Allen and Meyer (2004) is applied to the participants. The data obtained from the scale is analyzed by SPSS 18. In the data analysis, t-test, One-Way ANOVA, Kruskal Wallis-H Test, Tamhane and Scheffe tests are used. As a result, the overall mean of the participants' organizational commitment level is found as 'I partly agree' level. In other words, low organizational commitment is seen. When the organizational commitment level in terms of sub-dimensions is considered, it is determined that the teachers and administrators show affective commitment at the highest level. Normative commitment and continuance commitment follow affective commitment successively.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıktr_TR
dc.subjectÖrgütsel Bağlılık Alt Boyutlarıtr_TR
dc.subjectDuyuşsal Bağlılıktr_TR
dc.subjectDevamlılık Bağlılığıtr_TR
dc.subjectNormatif Bağlılıktr_TR
dc.subjectYöneticitr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectOrganizational Commitmenttr_TR
dc.subjectOrganizational Commitment Sub-Dimensionstr_TR
dc.subjectAffective Commitmenttr_TR
dc.subjectContinuance Commitmenttr_TR
dc.subjectNormative Commitmenttr_TR
dc.subjectAdministrators and Teacherstr_TR
dc.titleİlköğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri (Aydın ili örneği)tr_TR
dc.title.alternativeThe level of organizational commitment of the administrators and the teachers in primary schools in Aydıntr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abstract pdf.pdf64.76 kBAdobe PDFView/Open
özet pdf.pdf63.72 kBAdobe PDFView/Open
tuba gören pdf.pdfYüksek Lisans Tezi1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.